16 нояб. 2012 г.

ბავშვის განვითარების მეათე თვე



meate_tve.jpg
ეს თვე ბავშვმა იმისთვის გამოიყენა, რომ კიდევ უფრო განევითარებინა ადრე ათვისებული უნარ-ჩვევები -ის უფრო გაიწაფა და დაოსტატდა. თუ შევეხებით მსხვილი მოტორიკის ისეთ გამოვლინებას როგორიცაა სიარული, ის უკვე უფროსის დახმარებით გადაადგილდება და შესანიშნავად იცის როგორ უნდა აძვრეს ამაღლებულ ზედაპირზე (დაბალ დივანზე, ან კიბის საფეხურებზე). პროგრესულად რთულდება წვრილი მოტორიკის გამოვლინების ფორმებიც: ტვინის ცენტრების მიერ კონრტოლირებადი ხელის თითების ყველა მოძრაობა ხდება კიდევ უფრო ზუსტი და კოორდინირებული.
აქტიურად ვითარდება ბავშვის სენსორული მეტყველებაც: ამ ასაკობრივ ეტაპზე ის უკვე კარგად იცნობს მრავალი თამაშის სცენარს და სიამოვნებით ავლენს ამ ცოდნას, როდესაც მას ამას სთხოვენ. 
        არსებითად მატულობს მისთვის გასაგებ მარტივ ინსტრუქციათა რიცხვიც-ბევრი პატარა დედ-მამის დავალებით ადვილად აგნებს სხვადასხვა საგნების ადგილსამყოფელს. ამისათვის ეს საგნები უნდა იმყოფებოდნენ ბავშვისთვის ადვილად მისაგნებ ადგილას. 
ამ ასაკში ბავშვები აღარ იფარგლებიან კარგად ათვისებული ბგერების და მარცვლების წარმოთქმით. ისინი ყურადღებით აკვირდებიან უფროსებს და აქტიურად ბაძავენ მათ. სწორედ ამიტომ არ დაგავიწყდეთ შესთავაზოთ ბავშვს სულ უფრო ახალი ბგერათა შეთანხმებების შესწავლა-ეს შესანიშნავი პერიოდია იმისათვის, რომ მისი ბგერითი აპარატი ადექვატური დატვირთვით უზრუნველყოთ. 
        რთულდება სხვა ბავშვებთან ურთიერთდამოკიდებულების ხასიათიც-ათი თვის ბავშვები სიამოვნებით ატარებენ დროს თავიანთ თანატოლებთან ან თავისზე ასაკით უფროს ბავშვებთან და ამასთან არ ავიწყდებათ დაიცვან საკუთარი ინტერესებიც. იმ შემთხვევაში, თუ ეს მათ დამოუკიდებლად არ გამოსდით, ისინი რეაგირებენ არა “აბსტრაქტული” ტირილით, არამედ მიზანმიმართულად აკეთებენ ამას მშობლების მისამართით. ამით ისინი გვაგებინებენ, რომ სწორედ ჩვენი ჩარევით უნდა გადაწყდეს ეს საკითხი. 
        ერთი სიტყვით, უდავოა პროგრესი ბავშვის ორგანიზმის და მისი პიროვნების განვითარების ყველა სფეროში და ალბათ, მოსიყვარულე მშობლებისთვის ამქვეყნად არაფერია იმაზე სასიამოვნო, ვიდრე საკუთარი შვილის ქცევაზე დაკვირვება. არ უნდა დაგვავიწყდეს მხოლოდ, რომ ეს დაკვირვება აქტიურ ხასიათს უნდა ატარებდეს და გამოიხატებოდეს ბავშვთან ხშირ კონტაქტში, რომელიც ბავშვის ინტელექტუალურ განვითარებასთან ერთად საგრძნობლად გაამდიდრებს მშობლისა და შვილის ფსიქო-ემოციონალურ ურთიერთდამოკიდებულებას.



Комментариев нет:

Отправить комментарий