16 нояб. 2012 г.

ბავშვის განვითარების მეცხრე თვე



mezxre_tve.jpg
იმისდა მიხედვით, თუ რა მიღწევები აქვს თქვენს პატარას ამ დროისათვის, განვითარების მეცხრე თვეზე მას შეუძლია გააკეთოს პატარა შესვენება ამ თვალსაზრისით. მას დრო სჭირდება იმისათვის, რომ გაამყაროს და განამტკიცოს უკვე ათვისებული უნარ-ჩვევები. ბავშვს ესმის, რომ როდესაც თქვენ გადიხართ ოთახიდან, თქვენ არ ქრებით, უბრალოდ ეფარებით მისი თვალთახედვის არეს.

თუ თქვენი პატარა ხშირად იმეორებს სხვადასხვა მარცვლებს, შეიძლება იმის ვარაუდი, რომ ეს ლაპარაკის პირველი მცდელობაა. მაგალითად, “და” შეიძლება ნიშნავდეს “დავაგდე” ან “დათვს” და ა.შ. შესაძლოა ორ-სამ თვეში ბავშვი წარმოთქვამს თავის პირველ ნამდვილ სიტყვებს, ან ალაპარაკდება გაცილებით გვიან. მიუხედავად იმისა, რომ თქვენი შვილი ჯერ არ ლაპარაკობს, მას შესანიშნავად ესმის ყველაფერი. ცხრა თვის ასაკის ბავშვის სიტყვათა მარაგი უზარმაზარია. 

მეტყველებისა და მარტივი ინსტრუქციების გაგების უნარი კიდევ უფრო იხვეწება – ამ ასაკში ბევრმა მათგანმა არა მარტო კარგად იცის საკუთარი სახელი, არამედ ასრულებს მშობლების მიერ წარმოთქმულ მითითებებს. სცადეთ დაუძახოთ ბავშვს სხვისი სახელი და სთხოვოთ თქვენთან მოსვლა, თქვენ ნახავთ, რომ ის არ მოახდენს რეაგირებას. სულ სხვაგვარად მოიქცევა ის საკუთარი სახელის გაგონების შემთხვევაში. 
განსაკუთრებული ინტერესით არკვევს ბავშვი საგანთა შორის ურთიერთკავშირს: თუ რა შესაბამისობაშია ერთმანეთთან დიდი და პატარა საგნები და როგორ შეიძლება დიდ საგნებში პატარა საგნების მოთავსება. თითებისა და ხელების დახვეწილი მოძრაობები აძლევენ ბავშვს საშუალებას გამოიგონოს სხვადასხვა სათამაშო კომბინაციები საგნებთან მიმართებაში-არახუნოს ისინი ერთმანეთს, მიმოფანტოს, დააცარიელოს ან პირიქით აავოს ცარიელი ჭურჭელი. ერთდროულად ორი საგნით მანიპულირების უნარი პრაქტიკულად უსასრულო სათამაშო ვარიაციების საშუალებას აძლევს ბავშვს.  
მეცხრე თვის თავზე ბავშვების უმეტესობამ შეიძლება გაახარონ მშობლები თავიანთი პირველი ქორეოგრაფიული წარმატებებით-ამ დროისთვის ბავშვის საყრდნობ-მამოძრავებელი სისტემა, მოძრაობების კოორდინაცია, სმენითი ანალიზატორი და თავის ტვინის ქერქი სავსებით მზადაა საცეკვაო ილეთების შესასრულებლად. საინტერესოა, რომ ბავშვი ამგვარი მოძრაობების კეთებას იწყებს მხოლოდ საცეკვაო, რითმული მელოდიის ქვეშ, ხოლო წყნარ და მდორე მელოდიას ის მხოლოდ მოუსმენს.  

სხვა ბავშვებთან მისი ურთიერთობა სხვადასხვა მოქმედებებით დატვირთული და ინტენსიური ხდება: ის სიხარულით იღებს მათგან სათამაშოებს და უხალისოდ აბრუნებს მათ, “ელაპარაკება”, იმეორებს და ბაძავს მათ სხვადასხვაგვარ მოქმედებებში.


Комментариев нет:

Отправить комментарий